
Jak blogerki modowe mogą reklamować swojego bloga o modzie?
Blog modowy to dziÅ› bardzo trendy sprawa – dokÅ‚adnie tak samo trendy jak to, co on opisuje. Nie każdy musi mieć swojego bloga, ale każdy powinien przynajmniej pokrótce wiedzieć “z czym to siÄ™ je”.
Prowadzenie bloga to dla wielu młodych dziewczyn doskonały pretekst, by zaprezentować szerszemu gronu swoje nietuzinkowe stylizacje odzieżowe, fantazyjne makijaże, pokazać co je kręci. Z modą niestety jest tak, że do tej pory wizjonerki mogły realizować swoje wizje na dwa sposoby: ubierając się i pokazując w swoich stylizacjach na mieście, lub zajmując się profesjonalnie projektowaniem mody. To drugie rozwiązanie jest o tyle kłopotliwe, że osoby, które lubią łączyć ze sobą dodatki i bawić się modą niekoniecznie muszą lubić tworzenie czegoś z niczego. Z kolei wychodzenie z domu w nowatorskich kreacjach to pokazywanie się w nich rzeszom osób, których wcale nie interesuje nasz styl, ani co mamy na sobie, i jedynie przy odrobinie szczęścia możemy w ten sposób trafić na kogoś znajomego, kto nas zauważy i zachwyci się naszą stylizacją.
Modeling z kolei nie jest najlepszym pomysłem na wyrażanie siebie, ponieważ z samego założenia opiera się na wyrażaniu wizji kogoś innego, poprzez noszenie jego stylizacji na swoim ciele.
Nowy trend modowy
W dobie Internetu kwestiÄ… czasu byÅ‚o pojawienie siÄ™ pierwszych blogów modowych. PoczÄ…tkowo dziewczyny zakÅ‚adaÅ‚y wÅ‚asne konta na portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, i tam raczyÅ‚y swoich obserwatorów zdjÄ™ciami swoich udanych modowych stylizacji, czÄ™sto zyskujÄ…c przy tym pierwszych fanów. Z czasem pojawiÅ‚ siÄ™ trend, by zakÅ‚adać blogi traktujÄ…ce wyłącznie o modzie i lifestyle’u – zyskaÅ‚y one ogromnÄ… popularność, do tego stopnia, że ich autorki zaczęły otrzymywać propozycje od znanych marek odzieżowych, obuwniczych i innych, by promowaÅ‚y ich produkty na swoim blogu, oczywiÅ›cie w zamian za pieniÄ…dze, sponsorowane egzotyczne podróże czy markowe ciuchy. Obecnie blogi modowe i blogerzy to bardzo intratny biznes i dla wielu marek modowych Å›wietny sposób na wypromowanie swoich produktów. Blogerzy modowi majÄ… bowiem fantastyczny wpÅ‚yw na współczesnych odbiorców mody i sztuki, i potrafiÄ… dotrzeć do nich różnymi kanaÅ‚ami. No wÅ‚aÅ›nie – jakimi?
Sposoby reklamowania blogów modowych
Portale spoÅ‚ecznoÅ›ciowe: Facebook, Instargam czy Twitter (i kilka innych) majÄ… prostÄ… zasadÄ™ dziaÅ‚ania – publikujemy coÅ›, by mogÅ‚o to zobaczyć jak najwiÄ™cej osób z naszego grona znajomych, a nawet spoza tego grona. Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe sÄ… zatem najskuteczniejszym Å›rodkiem masowego przekazu w XXI wieku. Dlatego wszystkie blogerki modowe równolegle z oficjalnymi blogami prowadzÄ… swoje profile na Instagramie czy Facebooku. JeÅ›li mamy tam swój prywatny profil, który cieszy siÄ™ sporÄ… oglÄ…dalnoÅ›ciÄ…, możemy zaryzykować zaÅ‚ożenie bloga, i na profilu informować wszystkich zainteresowanych o wszelkich nowoÅ›ciach na blogu. Na takich otwartych na nowych obserwatorów profilach blogerki modowe mogÄ… zostać wypatrzone przez przedstawicieli różnych marek, którzy zechcÄ… im zaproponować współpracÄ™. wyglÄ…da ona nastÄ™pujÄ…co: producent daje blogerce markowÄ… torebkÄ™ i propozycjÄ™ dalszej współpracy w zamian za opublikowanie na blogu artykuÅ‚u, w którego treÅ›ci zostanie wspomniany dany produkt, i zdjÄ™cia, na którym blogerka “lokuje” go.
Taki sposób reklamy swojego bloga jest najskuteczniejszy i najtaÅ„szy. Sztuka polega jedynie na tym, by być prawdziwÄ… oryginalnÄ… osobowoÅ›ciÄ…, a nie tylko manekinem, który prezentuje ciuchy – obserwatorzy momentalnie wychwytujÄ… takie rzeczy, a na popularnoÅ›ci zyskujÄ… tylko te blogi, które potrafiÄ… czymÅ› przyciÄ…gnąć followersów. PamiÄ™tajmy, że dostÄ™p do ciekawych i markowych ciuchów jest dziÅ› bardzo powszechny, dobrze ubranych osób mijamy na ulicy codziennie setki, wiÄ™c trzeba naprawdÄ™ czuć co siÄ™ robi i robić to w sposób niebanalny, by osiÄ…gnąć sukces w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.
Podlinkuj mnie!
Blogerki modowe mogą także reklamować swojego bloga na innych blogach, stronach związanych z modą, czy profilach znanych osób. W tym celu muszą nawiązać osobisty kontakt z autorami innych stron lub profili społecznościowych proponując coś na zasadzie wzajemnej współpracy i wzajemnego promowania siebie. Można poprosić o podlinkowanie na czyjejś stronie naszego bloga, wspomnienie o nas na zasadzie otagowania na wspólnym zdjęciu na Facebooku. Możemy również uderzać bezpośrednio w producentów odzieży, na przykład tej niszowej, potrzebującej promocji w różnych kanałach, proponując im zdjęcia w ich produktach na swoim profilu.
Wypromowanie swojego bloga wydaje siÄ™ rzeczÄ… banalnie prostÄ… – wystarczy go zaÅ‚ożyć, systematycznie dodawać nowe wpisy, prezentować odjazdowe stylizacje, a na pewno ktoÅ› siÄ™ tym zainteresuje! Rzecz w tym, że w natÅ‚oku tego rodzaju blogów, jeÅ›li nie wyjdziemy reklamie naprzeciw, może siÄ™ okazać, że nikt nie wie i nie bÄ™dzie wiedziaÅ‚ o naszym istnieniu.
Blog modowy – reklama sama w sobie
Aby blog modowy miaÅ‚ szansÄ™ zaistnieć i zarabiać sam na siebie, musi być prowadzony rzetelnie i z pasjÄ…. Należy przede wszystkim dbać o obecnych czytelników, dostarczać im rozrywki i inspiracji w postaci kolejnych zdjęć i artykułów, prowadzić z nimi bezpoÅ›rednie dialogi. Dla bloga modowego najlepszÄ… reklamÄ… jest nic innego jak tylko poczta pantoflowa. Zainteresowany twojÄ… stylizacjÄ… obserwator udostÄ™pni jÄ… nieodpÅ‚atnie i bezinteresownie na swoim profilu – a możesz być pewny, że wÅ›ród jego znajomych oglÄ…dajÄ…cych to zdjÄ™cie znajdzie siÄ™ mnóstwo jemu podobnych miÅ‚oÅ›ników mody! To wÅ‚aÅ›nie oni zerknÄ… na twój profil i gdy ich zainteresuje, bÄ™dÄ… napÄ™dzać kolejnych obserwatorów – tak to dziaÅ‚a!
Blogi modowe zasadniczo same w sobie są jedną wielką reklamą. W końcu promuje się na nich nie tylko osobę, czyli autora, ale autora ubranego w jakieś ciuchy, które mają przecież markę. Wielkie marki odzieżowe chętnie nawiązują współpracę z blogerami, ponieważ maja oni codzienny bezpośredni kontakt ze zwykłymi ludźmi, klientami sieciówek i poszukującymi inspiracji nie wśród wielkich gwiazd, a właśnie wśród skromnych blogerek, które są takimi samymi osobami jak oni, tylko mającymi pomysł na siebie.
Z racji tego, iż Å›wiatem blogerek modowych jest Internet – tam siÄ™ narodziÅ‚y – to reklama ich blogów również powinna siÄ™ ograniczać głównie do tego medium. Obecnie Internet daje nam bardzo wiele możliwoÅ›ci promocji i zarabiania realnych pieniÄ™dzy. Nie ma wiÄ™c potrzeby promowania siÄ™ w telewizji lub prasie, choć prÄ™dzej czy później blogerki zostajÄ… przez telewizjÄ™ wychwycone i promowane również tam, co tylko dodaje im prestiżu i pozwala jeszcze wiÄ™cej zarobić.
Artykuł przygotowany przez Agencje SEM Mayko, która oferuje min. skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google.