Jak blogerki modowe mogą reklamować swojego bloga o modzie?

Blog modowy to dziÅ› bardzo trendy sprawa – dokÅ‚adnie tak samo trendy jak to, co on opisuje. Nie każdy musi mieć swojego bloga, ale każdy powinien przynajmniej pokrótce wiedzieć “z czym to siÄ™ je”.

Prowadzenie bloga to dla wielu młodych dziewczyn doskonały pretekst, by zaprezentować szerszemu gronu swoje nietuzinkowe stylizacje odzieżowe, fantazyjne makijaże, pokazać co je kręci. Z modą niestety jest tak, że do tej pory wizjonerki mogły realizować swoje wizje na dwa sposoby: ubierając się i pokazując w swoich stylizacjach na mieście, lub zajmując się profesjonalnie projektowaniem mody. To drugie rozwiązanie jest o tyle kłopotliwe, że osoby, które lubią łączyć ze sobą dodatki i bawić się modą niekoniecznie muszą lubić tworzenie czegoś z niczego. Z kolei wychodzenie z domu w nowatorskich kreacjach to pokazywanie się w nich rzeszom osób, których wcale nie interesuje nasz styl, ani co mamy na sobie, i jedynie przy odrobinie szczęścia możemy w ten sposób trafić na kogoś znajomego, kto nas zauważy i zachwyci się naszą stylizacją.

Modeling z kolei nie jest najlepszym pomysłem na wyrażanie siebie, ponieważ z samego założenia opiera się na wyrażaniu wizji kogoś innego, poprzez noszenie jego stylizacji na swoim ciele.

Nowy trend modowy

W dobie Internetu kwestiÄ… czasu byÅ‚o pojawienie siÄ™ pierwszych blogów modowych. PoczÄ…tkowo dziewczyny zakÅ‚adaÅ‚y wÅ‚asne konta na portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, i tam raczyÅ‚y swoich obserwatorów zdjÄ™ciami swoich udanych modowych stylizacji, czÄ™sto zyskujÄ…c przy tym pierwszych fanów. Z czasem pojawiÅ‚ siÄ™ trend, by zakÅ‚adać blogi traktujÄ…ce wyłącznie o modzie i lifestyle’u – zyskaÅ‚y one ogromnÄ… popularność, do tego stopnia, że ich autorki zaczęły otrzymywać propozycje od znanych marek odzieżowych, obuwniczych i innych, by promowaÅ‚y ich produkty na swoim blogu, oczywiÅ›cie w zamian za pieniÄ…dze, sponsorowane egzotyczne podróże czy markowe ciuchy. Obecnie blogi modowe i blogerzy to bardzo intratny biznes i dla wielu marek modowych Å›wietny sposób na wypromowanie swoich produktów. Blogerzy modowi majÄ… bowiem fantastyczny wpÅ‚yw na współczesnych odbiorców mody i sztuki, i potrafiÄ… dotrzeć do nich różnymi kanaÅ‚ami. No wÅ‚aÅ›nie – jakimi?

Sposoby reklamowania blogów modowych

Portale spoÅ‚ecznoÅ›ciowe: Facebook, Instargam czy Twitter (i kilka innych) majÄ… prostÄ… zasadÄ™ dziaÅ‚ania – publikujemy coÅ›, by mogÅ‚o to zobaczyć jak najwiÄ™cej osób z naszego grona znajomych, a nawet spoza tego grona. Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe sÄ… zatem najskuteczniejszym Å›rodkiem masowego przekazu w XXI wieku. Dlatego wszystkie blogerki modowe równolegle z oficjalnymi blogami prowadzÄ… swoje profile na Instagramie czy Facebooku. JeÅ›li mamy tam swój prywatny profil, który cieszy siÄ™ sporÄ… oglÄ…dalnoÅ›ciÄ…, możemy zaryzykować zaÅ‚ożenie bloga, i na profilu informować wszystkich zainteresowanych o wszelkich nowoÅ›ciach na blogu. Na takich otwartych na nowych obserwatorów profilach blogerki modowe mogÄ… zostać wypatrzone przez przedstawicieli różnych marek, którzy zechcÄ… im zaproponować współpracÄ™. wyglÄ…da ona nastÄ™pujÄ…co: producent daje blogerce markowÄ… torebkÄ™ i propozycjÄ™ dalszej współpracy w zamian za opublikowanie na blogu artykuÅ‚u, w którego treÅ›ci zostanie wspomniany dany produkt, i zdjÄ™cia, na którym blogerka “lokuje” go.

Taki sposób reklamy swojego bloga jest najskuteczniejszy i najtaÅ„szy. Sztuka polega jedynie na tym, by być prawdziwÄ… oryginalnÄ… osobowoÅ›ciÄ…, a nie tylko manekinem, który prezentuje ciuchy – obserwatorzy momentalnie wychwytujÄ… takie rzeczy, a na popularnoÅ›ci zyskujÄ… tylko te blogi, które potrafiÄ… czymÅ› przyciÄ…gnąć followersów. PamiÄ™tajmy, że dostÄ™p do ciekawych i markowych ciuchów jest dziÅ› bardzo powszechny, dobrze ubranych osób mijamy na ulicy codziennie setki, wiÄ™c trzeba naprawdÄ™ czuć co siÄ™ robi i robić to w sposób niebanalny, by osiÄ…gnąć sukces w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.

Podlinkuj mnie!

Blogerki modowe mogą także reklamować swojego bloga na innych blogach, stronach związanych z modą, czy profilach znanych osób. W tym celu muszą nawiązać osobisty kontakt z autorami innych stron lub profili społecznościowych proponując coś na zasadzie wzajemnej współpracy i wzajemnego promowania siebie. Można poprosić o podlinkowanie na czyjejś stronie naszego bloga, wspomnienie o nas na zasadzie otagowania na wspólnym zdjęciu na Facebooku. Możemy również uderzać bezpośrednio w producentów odzieży, na przykład tej niszowej, potrzebującej promocji w różnych kanałach, proponując im zdjęcia w ich produktach na swoim profilu.

Wypromowanie swojego bloga wydaje siÄ™ rzeczÄ… banalnie prostÄ… – wystarczy go zaÅ‚ożyć, systematycznie dodawać nowe wpisy, prezentować odjazdowe stylizacje, a na pewno ktoÅ› siÄ™ tym zainteresuje! Rzecz w tym, że w natÅ‚oku tego rodzaju blogów, jeÅ›li nie wyjdziemy reklamie naprzeciw, może siÄ™ okazać, że nikt nie wie i nie bÄ™dzie wiedziaÅ‚ o naszym istnieniu.

Blog modowy – reklama sama w sobie

Aby blog modowy miaÅ‚ szansÄ™ zaistnieć i zarabiać sam na siebie, musi być prowadzony rzetelnie i z pasjÄ…. Należy przede wszystkim dbać o obecnych czytelników, dostarczać im rozrywki i inspiracji w postaci kolejnych zdjęć i artykułów, prowadzić z nimi bezpoÅ›rednie dialogi. Dla bloga modowego najlepszÄ… reklamÄ… jest nic innego jak tylko poczta pantoflowa. Zainteresowany twojÄ… stylizacjÄ… obserwator udostÄ™pni jÄ… nieodpÅ‚atnie i bezinteresownie na swoim profilu – a możesz być pewny, że wÅ›ród jego znajomych oglÄ…dajÄ…cych to zdjÄ™cie znajdzie siÄ™ mnóstwo jemu podobnych miÅ‚oÅ›ników mody! To wÅ‚aÅ›nie oni zerknÄ… na twój profil i gdy ich zainteresuje, bÄ™dÄ… napÄ™dzać kolejnych obserwatorów – tak to dziaÅ‚a!

Blogi modowe zasadniczo same w sobie są jedną wielką reklamą. W końcu promuje się na nich nie tylko osobę, czyli autora, ale autora ubranego w jakieś ciuchy, które mają przecież markę. Wielkie marki odzieżowe chętnie nawiązują współpracę z blogerami, ponieważ maja oni codzienny bezpośredni kontakt ze zwykłymi ludźmi, klientami sieciówek i poszukującymi inspiracji nie wśród wielkich gwiazd, a właśnie wśród skromnych blogerek, które są takimi samymi osobami jak oni, tylko mającymi pomysł na siebie.

Z racji tego, iż Å›wiatem blogerek modowych jest Internet – tam siÄ™ narodziÅ‚y – to reklama ich blogów również powinna siÄ™ ograniczać głównie do tego medium. Obecnie Internet daje nam bardzo wiele możliwoÅ›ci promocji i zarabiania realnych pieniÄ™dzy. Nie ma wiÄ™c potrzeby promowania siÄ™ w telewizji lub prasie, choć prÄ™dzej czy później blogerki zostajÄ… przez telewizjÄ™ wychwycone i promowane również tam, co tylko dodaje im prestiżu i pozwala jeszcze wiÄ™cej zarobić.

Artykuł przygotowany przez Agencje SEM Mayko, która oferuje min. skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij