Poszukując własnego pomysłu na biznes możemy skorzystać z wielu dostępnych źródeł inspiracji. Inspiracja jednak jest wartościowa wtedy, gdy możemy w oparciu o nią zbudować efektywny model działalności biznesowej. Wprowadzając własny pomysł na rynek musimy zmierzyć się nie tylko z całą machiną marketingową. Musimy precyzyjnie określić wszelkie koszty i narzędzia, które będą wspierały i wyznaczały kierunki tego biznesu. Innymi słowy rozwój własnej działalności jest pewną siłą potencjalną, obarczoną dużym ryzykiem zawodowym.

Istnieją jednak sposoby, aby zminimalizować ryzyko prowadzenia biznesu. Jednym z nich jest franczyza. Niezwykle istotną wartością prowadzenia biznesu franczyzowego jest możliwość korzystania ze sprawdzonych pomysłów, które są już realizowane z sukcesem na rynku. Na koniec 2014 roku ponad 63 tysiące przedsiębiorców wybrało właśnie możliwość prowadzenia biznesu w ramach franczyzy. Wynika to nie tylko z dostępności wielu wartościowych marek, które oferują możliwość franczyzy, ale także z niezwykle stabilnym rynkiem w Polsce, który tworzy środowisko do rozwoju tego typu placówek.

Samych firm, które udzielają franczyzy było na koniec 2014 roku aż 1058. Jaki więc pomysł wybrać dla siebie? Przede wszystkim taki, który nie tylko będzie korespondował z naszymi celami, ale przede wszystkim będzie efektywny finansowo. Do jednych z najprężniej rozwijających się sieci franczyzowych należy branża spożywcza. Nie tylko bazuje na podstawowych produktach, na które zawsze jest popyt, ale przede wszystkim dociera do największej liczby konsumentów. Klient wybiera najczęściej marki, które zna ze względu na wypracowaną jakość i konkurencyjne ceny. Jednym z takich przykładów jest sieć sklepów spożywczych marki Topaz.

Przykład placówki franczyzowej

Marka Topaz to dobrze zorganizowana sieć sklepów z własnym centrum dystrybucji towarów i ugruntowaną mocną pozycją na rynku. Posiada ona niemal 80 sklepów, które powstały na przestrzeni 21 lat. Firma Topaz posiada 40 tysięcy pozycji asortymentowych i 175 tysięcy kart stałego klienta, co pozycjonuje ją niezwykle wysoko w świadomości konsumentów, jako miejsca przyjaznego dla dokonywania codziennych zakupów. Sieć otrzymała mnóstwo nagród, między innymi: I miejsce w ogólnopolskim konkursie na Market Roku w 2014, 2013 i 2011 roku, została również uznana jako Najlepiej Rozwijająca się Firma z Listy 2000 Polskich Przedsiębiorstw „Rzeczpospolitej”, a jej obecność w rankingu Diamenty Forbesa 2011, 2012 roku, świadczy o wysokiej wartości prowadzonego biznesu.

Co otrzymujemy decydując się na podpisanie umowy franczyzowej?

Przede wszystkim możliwość współpracy z jednym najbardziej uznanych partnerów w branży spożywczej, przy jednoczesnym zachowaniu niezależności w zarządzaniu własnym kapitałem. Dzięki tej współpracy otrzymujemy dostęp do know-how, szkoleń i modeli biznesowych, które z sukcesem zostały wdrożone na rynku. Dla franczyzobiorcy oznacza to tyle, iż w momencie wdrażania placówki otrzyma konkretne wsparcie, w ramach efektywnego zarządzania biznesem. Jest to szczególnie ważne dla osób, które dopiero zaczynają stawiać pierwsze kroki w roli przedsiębiorców.

Sieć Topaz posiada szereg standardów, które są podstawą funkcjonowania biznesu na rynku sklepów spożywczych. Te standardy gwarantują płynność i jednolitą strukturę organizacyjną dla całej sieci placówek. Bardzo ważnym elementem umowy franczyzowej jest pomoc w aranżacji powierzchni sklepowej i w zakupie, po wynegocjowanych cenach, urządzeń składających się na wyposażenie sklepu. Również jeśli chodzi o pozyskiwanie towarów franczyzobiorca nie jest pozostawiony sam. Sieć Topaz posiada mocną bazę dystrybutorów, z którymi podpisane są atrakcyjne umowy dotyczące sprzedaży produktów. To gwarantuje jednolitą politykę cenową w każdym sklepie, która jest konkurencyjna w stosunku do innych sieci spożywczych. Jednocześnie sieć Topaz gwarantuje zorganizowanie działań marketingowych, wspierających sprzedaż w każdym sklepie tej sieci.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ