Osoby posiadające rowery górskie bardzo często zmuszone są do zrezygnowania z dodatkowej ochrony w postaci błotników. W tym wypadku wydaje się to uzasadnione, ponieważ ochraniacze na koła zwiększają opór powietrza, a co za tym idzie, prowadzi to do zmniejszenia ogólnej prędkości, co w przypadku rowerów typowo wyczynowych jest niedopuszczalne, zwłaszcza że posiadacze takiego sprzętu bardzo często ścigają się zawodowo.

W takiej sytuacji mniejsza prędkość może zadecydować o wygranej lub przegranej danego zawodnika. Oczywiście każdy przypadek należy oceniać indywidualnie, ponieważ wiele zależy od sposobu montażu błotnika, jeśli jest on zamontowany perfekcyjnie, nie wpłynie to w żaden sposób na ogólny dyskomfort, co na pewno przełoży się na końcowy wynik, jaki dana osoba uzyska w wyścigu.

Jeśli nie zamierzamy wykorzystywać roweru górskiego w sposób profesjonalny, tylko podczas typowej jazdy rekreacyjnej, to dobrze dobrane błotniki są wręcz koniecznością, ponieważ tylko tak ochronimy naszą odzież i bagaż przed zabrudzeniami.

Jazda rowerem w każdych warunkach

Rower to zupełnie inny pojazd niż samochód, dlatego powinniśmy mieć to na uwadze, że rowerowa turystyka wymaga od nas pokonywania wielu tysięcy kilometrów w zmieniających się warunkach.

Dynamika jazdy ulega więc poszczególnym zmianą, dlatego też musimy posiadać błotniki, ponieważ stanowią one idealną ochronę przed błotem i wodą. Jeśli chcemy wykorzystać sprzęt w rozwiązaniu bardziej profesjonalnym, to potrzebujemy błotników rowerowych MTB, które są wykorzystywane właśnie w takim celu. Na pewno taki rodzaj błotnika jest o wiele bardziej wytrzymały na wstrząsy, ale najważniejszym elementem są części składowe, ponieważ całość różni się między innymi budową, a co za tym idzie, należy przygotować odpowiednie koła, aby montaż był odpowiednio wykonany. Pamiętajmy, że opony stosowane w rowerach górskich, są o wiele szersze niż w rowerach miejskich, przez co właściwy dobór błotnika to postawa, jeśli chcemy, aby pełnił on właściwe swoją funkcję.

Łatwiejsze mocowanie

Sprzęt wyposażony jest w zatrzaskowe adaptery, dzięki czemu jego instalacja jest o wiele łatwiejsza niż w przypadku zwykłych błotników miejskich. Przedni błotnik zawsze montuje się do widelca, który podtrzymuje koło dzięki takiemu rozwiązaniu, całość jest bardziej mobilna i dopasowana do ruchów, jakie wykonuje koło podczas dynamicznej jazdy.

Całość powinna być przykręcona śrubami po to, aby zachować pełną stabilność błotnika i zabezpieczyć go przed przesunięciem się. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy wykonywać ostre skręty bez obaw, ponieważ błotnik nie będzie nas w żaden sposób spowalniał. Tylny błotnik powinien być w pełni ruchomy, dzięki czemu jesteśmy w stanie indywidualnie dopasować, optymalną wysokość osłonki w taki sposób, aby nie przeszkadzała nam ona podczas jazdy.

Klasyczne rozwiązania

W niektórych wypadkach możemy zdecydować się na klasyczne błotniki, które przeznaczone są głównie do sprzętów terenowych. Właściwe pod względem cech nieznacznie różnią się do błotników MTB, ponieważ zarówno pierwszy, jak i drugi model można dopasować do systemu hamulcowego w rowerach terenowych. Błotniki są w stanie funkcjonować wszędzie, bez najmniejszych problemów, dlatego takie rozwiązanie jest przede wszystkim bardzo uniwersalne, pod wieloma względami.

Błotniki nie posiadają skomplikowanej budowy, składają się one głównie z jednoczęściowej płetwy, która jest odpowiednio przykręcona do ramy. W takich wypadkach najlepiej stawiać na błotniki aluminiowe, ponieważ są lekkie i lepiej działają podczas jazdy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ