Błotniki rowerowe

Osoby posiadające rowery górskie bardzo często zmuszone są do zrezygnowania z dodatkowej ochrony w postaci błotników. W tym wypadku wydaje się to uzasadnione, ponieważ ochraniacze na koła zwiększają opór powietrza, a co za tym idzie, prowadzi to do zmniejszenia ogólnej prędkości, co w przypadku rowerów typowo wyczynowych jest niedopuszczalne, zwłaszcza że posiadacze takiego sprzętu bardzo często ścigają się zawodowo.

W takiej sytuacji mniejsza prędkość może zadecydować o wygranej lub przegranej danego zawodnika. Oczywiście każdy przypadek należy oceniać indywidualnie, ponieważ wiele zależy od sposobu montażu błotnika, jeśli jest on zamontowany perfekcyjnie, nie wpłynie to w żaden sposób na ogólny dyskomfort, co na pewno przełoży się na końcowy wynik, jaki dana osoba uzyska w wyścigu.

Jeśli nie zamierzamy wykorzystywać roweru górskiego w sposób profesjonalny, tylko podczas typowej jazdy rekreacyjnej, to dobrze dobrane błotniki są wręcz koniecznością, ponieważ tylko tak ochronimy naszą odzież i bagaż przed zabrudzeniami.

Jazda rowerem w każdych warunkach

Rower to zupełnie inny pojazd niż samochód, dlatego powinniśmy mieć to na uwadze, że rowerowa turystyka wymaga od nas pokonywania wielu tysięcy kilometrów w zmieniających się warunkach.

Dynamika jazdy ulega więc poszczególnym zmianą, dlatego też musimy posiadać błotniki, ponieważ stanowią one idealną ochronę przed błotem i wodą. Jeśli chcemy wykorzystać sprzęt w rozwiązaniu bardziej profesjonalnym, to potrzebujemy błotników rowerowych MTB, które są wykorzystywane właśnie w takim celu. Na pewno taki rodzaj błotnika jest o wiele bardziej wytrzymały na wstrząsy, ale najważniejszym elementem są części składowe, ponieważ całość różni się między innymi budową, a co za tym idzie, należy przygotować odpowiednie koła, aby montaż był odpowiednio wykonany. Pamiętajmy, że opony stosowane w rowerach górskich, są o wiele szersze niż w rowerach miejskich, przez co właściwy dobór błotnika to postawa, jeśli chcemy, aby pełnił on właściwe swoją funkcję.

Łatwiejsze mocowanie

Sprzęt wyposażony jest w zatrzaskowe adaptery, dzięki czemu jego instalacja jest o wiele łatwiejsza niż w przypadku zwykłych błotników miejskich. Przedni błotnik zawsze montuje się do widelca, który podtrzymuje koło dzięki takiemu rozwiązaniu, całość jest bardziej mobilna i dopasowana do ruchów, jakie wykonuje koło podczas dynamicznej jazdy.

Całość powinna być przykręcona śrubami po to, aby zachować pełną stabilność błotnika i zabezpieczyć go przed przesunięciem się. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy wykonywać ostre skręty bez obaw, ponieważ błotnik nie będzie nas w żaden sposób spowalniał. Tylny błotnik powinien być w pełni ruchomy, dzięki czemu jesteśmy w stanie indywidualnie dopasować, optymalną wysokość osłonki w taki sposób, aby nie przeszkadzała nam ona podczas jazdy.

Klasyczne rozwiązania

W niektórych wypadkach możemy zdecydować się na klasyczne błotniki, które przeznaczone są głównie do sprzętów terenowych. Właściwe pod względem cech nieznacznie różnią się do błotników MTB, ponieważ zarówno pierwszy, jak i drugi model można dopasować do systemu hamulcowego w rowerach terenowych. Błotniki są w stanie funkcjonować wszędzie, bez najmniejszych problemów, dlatego takie rozwiązanie jest przede wszystkim bardzo uniwersalne, pod wieloma względami.

Błotniki nie posiadają skomplikowanej budowy, składają się one głównie z jednoczęściowej płetwy, która jest odpowiednio przykręcona do ramy. W takich wypadkach najlepiej stawiać na błotniki aluminiowe, ponieważ są lekkie i lepiej działają podczas jazdy.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij