Na co zwrócić uwagę, pozycjonując sklep z odzieżą?

Pozycjonowanie to działanie marketingowe, które polega na kształtowaniu oferty i wizerunku produktu, marki lub firmy w taki sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Podejmowane działania mogą być zróżnicowane w zależności od branży. Podpowiadamy, co warto wiedzieć o SEO sklepów odzieżowych.

Rozpoczynając prowadzenie działań z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego, należy pamiętać, że jest to proces długotrwały, a pierwsze sukcesy nie mogą być powodem do zaprzestania działań, ponieważ konkurencja również stara się cały czas wypracować jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Na co zwrócić uwagę i o czym pamiętać w SEO? Pozycjonowanie sklepu z odzieżą omawia Bizzit.eu na przykładzie marki Domodi. My pokazujemy uniwersalne rozwiązania do zastosowania w różnych sklepach z modą.

Audyt SEO i analiza konkurencji podczas pozycjonowania sklepu z odzieżą

Pierwszym krokiem podczas pozycjonowania sklepu z odzieżą powinien być dokładny audyt SEO, czyli kompleksowa ocena witryny internetowej pod kątem technicznym oraz treściowym, a także zadbanie o jej dostosowanie do głównych parametrów uwzględnianych przez roboty Google podczas indeksowania strony. Przydatne bywa także przeprowadzanie analizy konkurencji. Znając mocne i słabe strony domeny oraz konkurentów można ustalić plan działania i sukcesywnie wdrażać zmiany pozwalające na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Podczas ustalania działań warto skupić się także na sezonowości branży i rozpocząć pracę co najmniej na pół roku od początku szczytu sprzedażowego.

Co warto wiedzieć o frazach kluczowych, pozycjonując sklep z odzieżą?

Podczas pozycjonowania sklepu odzieżowego online niezwykle ważny jest dobór słów kluczowych, czyli fraz, na które sklep będzie widoczny w sieci. Najlepiej do ich wyboru wykorzystać narzędzia dostępne w sieci. Najbardziej ogólne frazy przyporządkować należy do strony głównej (np. sklep z kurtkami) pośrednie frazy (np. kurtki zimowe) do kategorii produktów. Nie wolno zapomnieć o zastosowaniu fraz long tail, czyli rozbudowanych, wielowyrazowych fraz, które nie mają wysokiej liczby wyszukiwań, ale cechuje je wysoki potencjał sprzedażowy. Przypisuje się je do stron produktowych (np. kurtka zimowa + kolor + marka). Warto także pamiętać o potencjale fraz w formie pytań oraz poradnikowych, które wykorzystuje się podczas tworzenia wpisów blogowych.

Warto podkreślić, że treści na stronie powinny nie tylko być wysycone frazami kluczowymi, ale i przystępne oraz wartościowe dla czytelnika. Warto zadbać o podzielenie tekstu na bloki, zastosowanie boldowania oraz przekazywanie tylko sprawdzonych informacji.

O czym jeszcze pamiętać, pozycjonując sklep z odzieżą?

Pozycjonowanie sklepu z odzieżą to proces, w czasie którego zadbać należy o wiele rozbudowanych aspektów zawartości domeny. Co jeszcze ma kluczowe znaczenie podczas SEO w tej branży?

  • Właściwie uporządkowana, wdrożona struktura strony i treści widniejących na niej,
  • dobrze zaplanowany profil linków wewnętrznych i zewnętrznych prowadzących do strony — powinny być pozyskiwane z różnych źródeł o wysokim Domain Trust,
  • optymalizacja techniczna, czyli m.in.: wdrożenie mapy strony oraz pliku robots.txt, tworzenie przekierowań, optymalizacja adresów URL, unikalne meta title i meta description, wdrożenie certyfikatu SSL, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
  • wysoki UX, czyli komfort użytkownika podczas korzystania ze strony (filtry, dokładne fotografie produktów, wdrożenie cross-sellingu i up-sellingu na stronie produktu).
Joanna Wiśniewska

Joanna Wiśniewska

Specjalistka ds. zakupów i trendów konsumenckich, z doświadczeniem w pracy dla międzynarodowych sieci handlowych. Doradza czytelniczkom, jak dokonywać świadomych i modnych wyborów zakupowych. Prywatnie entuzjastka minimalizmu i zrównoważonej mody.

Artykuły: 62

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *