Na co zwrócić uwagę, pozycjonując sklep z odzieżą?

Pozycjonowanie to działanie marketingowe, które polega na kształtowaniu oferty i wizerunku produktu, marki lub firmy w taki sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Podejmowane działania mogą być zróżnicowane w zależności od branży. Podpowiadamy, co warto wiedzieć o SEO sklepów odzieżowych.

Rozpoczynając prowadzenie działań z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego, należy pamiętać, że jest to proces długotrwały, a pierwsze sukcesy nie mogą być powodem do zaprzestania działań, ponieważ konkurencja również stara się cały czas wypracować jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Na co zwrócić uwagę i o czym pamiętać w SEO? Pozycjonowanie sklepu z odzieżą omawia Bizzit.eu na przykładzie marki Domodi. My pokazujemy uniwersalne rozwiązania do zastosowania w różnych sklepach z modą.

Audyt SEO i analiza konkurencji podczas pozycjonowania sklepu z odzieżą

Pierwszym krokiem podczas pozycjonowania sklepu z odzieżą powinien być dokładny audyt SEO, czyli kompleksowa ocena witryny internetowej pod kątem technicznym oraz treściowym, a także zadbanie o jej dostosowanie do głównych parametrów uwzględnianych przez roboty Google podczas indeksowania strony. Przydatne bywa także przeprowadzanie analizy konkurencji. Znając mocne i słabe strony domeny oraz konkurentów można ustalić plan działania i sukcesywnie wdrażać zmiany pozwalające na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Podczas ustalania działań warto skupić się także na sezonowości branży i rozpocząć pracę co najmniej na pół roku od początku szczytu sprzedażowego.

Co warto wiedzieć o frazach kluczowych, pozycjonując sklep z odzieżą?

Podczas pozycjonowania sklepu odzieżowego online niezwykle ważny jest dobór słów kluczowych, czyli fraz, na które sklep będzie widoczny w sieci. Najlepiej do ich wyboru wykorzystać narzędzia dostępne w sieci. Najbardziej ogólne frazy przyporządkować należy do strony głównej (np. sklep z kurtkami) pośrednie frazy (np. kurtki zimowe) do kategorii produktów. Nie wolno zapomnieć o zastosowaniu fraz long tail, czyli rozbudowanych, wielowyrazowych fraz, które nie mają wysokiej liczby wyszukiwań, ale cechuje je wysoki potencjał sprzedażowy. Przypisuje się je do stron produktowych (np. kurtka zimowa + kolor + marka). Warto także pamiętać o potencjale fraz w formie pytań oraz poradnikowych, które wykorzystuje się podczas tworzenia wpisów blogowych.

Warto podkreślić, że treści na stronie powinny nie tylko być wysycone frazami kluczowymi, ale i przystępne oraz wartościowe dla czytelnika. Warto zadbać o podzielenie tekstu na bloki, zastosowanie boldowania oraz przekazywanie tylko sprawdzonych informacji.

O czym jeszcze pamiętać, pozycjonując sklep z odzieżą?

Pozycjonowanie sklepu z odzieżą to proces, w czasie którego zadbać należy o wiele rozbudowanych aspektów zawartości domeny. Co jeszcze ma kluczowe znaczenie podczas SEO w tej branży?

  • Właściwie uporządkowana, wdrożona struktura strony i treści widniejących na niej,
  • dobrze zaplanowany profil linków wewnętrznych i zewnętrznych prowadzących do strony — powinny być pozyskiwane z różnych źródeł o wysokim Domain Trust,
  • optymalizacja techniczna, czyli m.in.: wdrożenie mapy strony oraz pliku robots.txt, tworzenie przekierowań, optymalizacja adresów URL, unikalne meta title i meta description, wdrożenie certyfikatu SSL, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
  • wysoki UX, czyli komfort użytkownika podczas korzystania ze strony (filtry, dokładne fotografie produktów, wdrożenie cross-sellingu i up-sellingu na stronie produktu).

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij