Pozycjonowanie sklepów – czy się opłaca?
Pozycjonowanie stanowi obecnie jedną z podstawowych form działań marketingowych, mających na celu wzrost popularności naszej marki w sieci. Wciąż jednak, niczym bumerang wraca pytanie o opłacalność pozycjonowania. Czy warto inwestować w taką formę reklamy i czy to w ogóle się zwróci?
Pozycjonowanie małych biznesów to szansa na zaistnienie na rynku
Pozycjonowanie to jak doskonale wiemy szereg procesów związanych z ciągłym usprawnianiem naszej witryny internetowej, którego głównym celem jest poprawa wyniku w rankingu Google. Wynik ten ustalany jest na podstawie kilkuset czynników, dlatego tak istotne, by praca związana z SEO i optymalizacją naszego sklepu internetowego była realizowana na wielu obszarach.
Praca z ciągłym udoskonalaniem treści, budowania solidnego zaplecza linkowego, projektowaniem optymalnych słów kluczowych lub poprawą technicznych aspektów strony to kosztowna inwestycja. Dlatego też wiele firm, szczególnie tych z małym budżetem reklamowym stronią od tego typu działań. Dlaczego? Ze względu na efekty, które widoczne są nie od razu, a dopiero za kilka miesięcy.
Musimy jednak mieć świadomość, że to właśnie internet – miejsce o nieskończonym potencjale do rozwoju naszej marki stanowi idealny przykład ekosystemu, w którym dobrze wypozycjonowana, mała, rodzinna firma może stawać w szranki z ogromnymi korporacjami, które na marketing przeznaczają setki tysięcy złotych. Pozycjonowanie lokalne to idealna forma promocji dla małych biznesów, które mogą w końcu zdobyć widoczność w sieci relatywnie niskim kosztem i czerpać długoterminowe zyski, nie martwiąc się o konkurencje. Pozycjonowanie daje duże pole do znalezienia swojej własnej niszy, w której firma będzie się stale rozwijać.
Trwałe efekty SEO = niższe koszty związane z pozycjonowaniem
Pozycjonowanie sklepu internetowego to inwestycja, która na samym początku może być przez nas traktowana jak zbędny wydatek. Jedną z najważniejszych zasad pozycjonowania jest cierpliwość. Efekty nie przyjdą od razu, nie przyjdą nawet w ciągu następnych kilku tygodni. Jednak już po kilku miesiącach przyjdzie nam zauważać ustawiczny wzrost ruchu na naszej stronie. To ruch wartościowy, wygenerowany przez zupełnie nowych użytkowników, którzy poszukując konkretnego produktu czy usługi trafili do nas wprost z wyszukiwarki Google.
Im dłużej nasza strona jest prawidłowo pozycjonowana, tym mniej wysiłku i zasobów potrzeba, by utrzymać się na wysokim poziomie w rankingu. Oczywiście pozycjonowanie to sport długoterminowy, w którym wytrwałość i dyscyplina jest punktowana bardziej niż jednorazowe zrywy, jednak eksperci jednoznacznie wskazują na to, że wraz ze wzrostem efektów długoterminowych, spada także całkowity koszt inwestycji w pozycjonowanie. Pozycjonowanie jest zatem opłacalne w długim terminie.
Pozycjonowanie z agencją czy samodzielnie – Co bardziej opłacalne?
Czy istnieją sposoby na to, by nie rezygnując z działań związanych z pozycjonowaniem strony, nieco zaoszczędzić? Oczywiście, że tak, o ile mamy odpowiednio dużą motywację do tego, by rozpocząć taki proces samodzielnie. Zajęcie się procesem pozycjonowania być może przyniesie nam sporo satysfakcji, jednak warto mieć na uwadze, że to duże poświęcenie – nie tylko czasu, ale też energii i pieniędzy, które musimy zainwestować w nowoczesne oprogramowanie. Ciężko będzie nam konkurować ze specjalistami bez wiedzy, narzędzi i odpowiedniego doświadczenia, dlatego tak istotne, by przygotować się do tego procesu.
Jeśli jednak zależy nam na efekcie pozycjonowania, a sami nie możemy sobie pozwolić na zaangażowanie w proces, agencja SEO będzie strzałem w dziesiątkę. W zależności od naszego wyboru agencja taka rozlicza się z nami na podstawie efektu pracy – wzrostu popularności strony, wyniku pozycjonowania w wyszukiwarce lub w ramach miesięcznej, stałej opłaty abonamentowej. Warto zastanowić się, która opcja jest dla nas najbardziej rentowna i zostawić kwestię promocji naszego sklepu ekspertom.
Korzyści z pozycjonowania strony internetowej
Pozycjonowanie to oprócz Google Ads najlepszy sposób na zwiększenie popularności strony internetowej w internecie. To także jedyna droga do tego, by móc rozwinąć swój biznes w tym kanale komunikacji i zdobywać tak istotną przewagę konkurencyjną, czy to w wyszukiwaniach lokalnych, czy ogólnych.
Bez pozycjonowania nie możemy liczyć na wzrost zainteresowania naszą stroną. Oczywiście aktywne promowanie marki w Google Ads, zarządzanie social-mediami to istotne aspekty marketingu internetowego, jednak eksperci jasno wskazują, że to pozycjonowanie strony w długim okresie warunkuje sukces i rozwój firmy. Dzięki pozycjonowaniu ruch na naszej stronie będzie większy, a co za tym idzie, więcej użytkowników będzie miało okazję zapoznać się z naszą ofertą. To z kolei wpłynie bezpośrednio na wynik finansowy naszej firmy.